herhaling |
motivatieprincipe |
*Assalamoe aleikoem
**Leerlingen groeten terug. |
|
onderwijsleergesprek
herhalingsprincipe |
Wie is onze schepper ?
**Lln. antwoorden (Allah).Hoe noemt ons Boek ?
**Lln. antwoorden (de Qur'aan).Wie is onze profeet ?
**Lln. antwoorden (Mohammed) |
Doelstelling 1 |
|
.Weten jullie wat eerlijkheid wil zeggen ?
**Lln. trachten te antwoorden.
*Leerkracht formuleert wat eerlijkheid wil zeggen. (niet liegen, niet vals spelen, altijd de waarheid zeggen) |
Doelstelling 2 |
vertelvorm
variatieprincipe |
*Leerkracht vertelt verhaal (Vertel nooit een leugen)
**Lln luisteren geboeid.
*Leerkracht gaat na of het verhaal begrepen is. |
Doelstelling 3 |
onderwijsleergesprek +doceren |
.Denken jullie dat Mohammed eerlijk was ?
**Lln antwoorden (ja)
*Leerkracht bevestigd of verbeterd en heeft verdere uitleg.
**Lln luisteren. |
|
socialisatieprincipe |
.Wie heeft er al eens een leugen verteld ?
**Lln antwoorden (sommigen geven toe, de meesten ontkennen).Spelen jullie graag met kindjes die vals spelen ?
.Houden de mensen, jullie ouders, jullie juffrouw van kinderen die liegen of stelen ?
** Lln antwoorden..Houdt Allah van mensen die liegen ?
**Lln antwoorden (neen) |
|
doceren |
*Leerkracht verduidelijkt**Lln. luisteren |
|
activiteitsprincipe |
*Leerkracht geeft opdracht een tekening te maken i.v.m. het verhaal dat aan het begin van de les verteld werd.
**Lln. maken een mooie tekening. |