lesfasen + doelstellingen didactische werkvormen +principes vragen + te verwachten antwoorden& leerlingengedrag
Inleiding motivatieprincipe *Assalamoe aleikoem
**Leerlingen groeten terug.
Doelstelling 1 
motivatieprincipe

onderwijsleergesprek

*Leerkracht vertelt verhaal : "Goede buren".
**Lln. luisteren geboeid..Vonden jullie het een mooi verhaal ?
**Lln. antwoorden positief.Was Sjeich Abdoel Qâdir een goede buurman ? waarom ?
**Lln. antwoorden.
Doelstelling 1 
en 
Doelstelling 2
 socialisatieprincipe

onderwijsleergesprek

.Zijn jullie buren vriendelijke mensen ?
.Wie gaat er soms op bezoek bij de buren ?
.Helpen jullie ouders de buren soms ?
.Hoe moeten wij omgaan met onze buren ?
.Hoe weten wij dat ?
vertelvorm
variatieprincipe
*Leerkracht vertelt verhaal (Vertel nooit een leugen)
**Lln luisteren geboeid.
*Leerkracht gaat na of het verhaal begrepen is.
Doelstelling 3 onderwijsleergesprek +doceren .Denken jullie dat Mohammed eerlijk was ?
**Lln antwoorden (ja)
*Leerkracht bevestigd of verbeterd en heeft verdere uitleg.
**Lln luisteren.
  autoriteitsprincipe **Lln. antwoorden.
*Leerkracht verduidelijkt en haalt hadieth aan.
 Doelstelling 1 
en 
Doelstelling 2
variatieprincipe

activiteitsprincipe

*Leerkracht schrijft op het bord : "een moslim moet goed zijn voor zijn buren".
**Lln. lezen het zinnetje en schrijven het over bovenaan op hun blad. (stencil met kleurplaat).
  activiteitsprincipe
variatieprincipe
*Leerkracht zegt dat ze nu de kleurplaat mogen kleuren.
**Lln. kleuren.

 

Terug