Inleiding |
motivatieprincipe |
*Assalamoe aleikoem
**Leerlingen groeten terug. |
Doelstelling 1
|
motivatieprincipe
onderwijsleergesprek
|
*Leerkracht vertelt verhaal : "Goede buren".
**Lln. luisteren geboeid..Vonden jullie het een mooi verhaal ?
**Lln. antwoorden positief.Was Sjeich Abdoel Qâdir een goede buurman ? waarom ?
**Lln. antwoorden. |
Doelstelling 1
en
Doelstelling 2 |
socialisatieprincipe
onderwijsleergesprek
|
.Zijn jullie buren vriendelijke mensen ?
.Wie gaat er soms op bezoek bij de buren ?
.Helpen jullie ouders de buren soms ?
.Hoe moeten wij omgaan met onze buren ?
.Hoe weten wij dat ? |
|
vertelvorm
variatieprincipe |
*Leerkracht vertelt verhaal (Vertel nooit een leugen)
**Lln luisteren geboeid.
*Leerkracht gaat na of het verhaal begrepen is. |
Doelstelling 3 |
onderwijsleergesprek +doceren |
.Denken jullie dat Mohammed eerlijk was ?
**Lln antwoorden (ja)
*Leerkracht bevestigd of verbeterd en heeft verdere uitleg.
**Lln luisteren. |
|
autoriteitsprincipe |
**Lln. antwoorden.
*Leerkracht verduidelijkt en haalt hadieth aan. |
Doelstelling 1
en
Doelstelling 2 |
variatieprincipe
activiteitsprincipe
|
*Leerkracht schrijft op het bord : "een moslim moet goed zijn voor zijn buren".
**Lln. lezen het zinnetje en schrijven het over bovenaan op hun blad. (stencil met kleurplaat). |
|
activiteitsprincipe
variatieprincipe |
*Leerkracht zegt dat ze nu de kleurplaat mogen kleuren.
**Lln. kleuren. |