lesfasen + doelstellingen didactische werkvormen +principes vragen + te verwachten antwoorden& leerlingengedrag
Inleiding *Assalamoe aleikoem
**Leerlingen groeten terug.

motivatieprincipe

onderwijsleergesprek

.Wie was de voorlaatste profeet ?
**Lln. antwoorden.
*Leerkracht verbetert of bevestigt.
*Leerkracht zegt dat deze les over de profeet 'Iesā (a.s.) zal gaan.

Doelstelling 1
vertelvorm

onderwijsleergesprek

evaluatieprincipe

*Leerkracht vertelt het eerste deel van het verhaal.
**Lln. luisteren aandachtig.
*Leerkracht onderbreekt het verhaal stelt vragen, geeft meer uitleg indien nodig.
Doelstelling 2 .Wat was er zo bijzonder aan 'Iesā's geboorte ?
**Lln. antwoorden.
Doelstelling 3 .Welke wonderen verrichtte 'Iesā?
**Lln. antwoorden.
 Doelstelling 4 .Hoe was 'Iesā's karakter ?
**Lln. antwoorden
vertelvorm/doceren

variatieprincipe

evaluatieprincipe

*Leerkracht vertelt het verhaal verder .
**Lln luisteren geboeid.
*Leerkracht stelt vragen en geeft meer uitleg indien nodig.
Doelstelling 5 .Welke profeet heeft de taak van 'Iesā voltooid ?
**Lln. antwoorden..
Zijn de joden erin geslaagd om 'Iesā te vermoorden ?
Doelstelling 6 .Waar is 'Iesā (a.s.) nu ? Zal hij nog op de aarde terugkomen ?
**Lln. antwoorden.
activiteitsprincipe *Leerkracht deelt tekst uit en laat enkele lln. lezen
**Lln. lezen.

 

Terug