Inleiding |
|
*Assalamoe aleikoem
**Leerlingen groeten terug. |
Doelstelling 4
|
herhalingsprincipe
onderwijsleergesprek
|
.Een tijdje geleden hebben we de Miraadj herdacht, wie weet nog wat Miraadj betekent ?
**Lln. antwoorden (Hemelvaart van Mohammed v.z.m.h.).Wat werd er toen verplicht gesteld voor de moslims ?
**Lln. antwoorden (het gebed)
*Leerkracht brengt onderwerp van de les aan..Wat is het Arabische woord voor het gebed ?
**Lln. antwoorden.
*Leerkracht verbetert of bevestigt. |
Doelstelling 1 |
activiteitsprincipe |
*Definitie van Salaat wordt op het bord geschreven |
Doelstelling 2 |
onderwijsleergesprek
activiteitsprincipe
socialisatieprincipe
|
.Wie kan de namen van de gebeden opsommen ?
**Lln. antwoorden gedeeltelijk
*Leerkracht vult aan en schrijft de namen op het bord alsook de tijden
**LLn. schrijven over..Bidden jullie soms ?
. Waar bidden jullie ?.
Bidden jullie ouders ?
**Lln. antwoorden. |
Doelstelling 3 |
|
.Hoe bereiden wij ons voor op het gebed ?
**Lln antwoorden.
*Leerkracht verbetert en vult aan waar nodig.De voorwaarden van het gebed worden op het bord geschreven.
**Lln. schrijven over |
Doelstelling 4&5 |
doceren
autoriteitsprincipe |
*Leerkracht benadrukt de waarde van het gebed en heeft verdere uitleg. Stukjes tekst uit de Qur'aan en Soenna worden aangehaald. |
|
herhalingsprincipe
|
.Wat betekent Salaat ?
.Wie kan de 5 dagelijkse gebeden opsommen ?.
Welke zijn de voorwaarden van het gebed ? |
|
variatieprincipe
activiteitsprincipe
|
*Leerkracht zegt dat de kinderen nu een eigen gebedskleedje mogen maken.
**Lln. voeren opdrachtje uit |