Inleiding |
|
*Assalamoe aleikoem
**Leerlingen groeten terug. |
|
herhalingsprincipe
onderwijsleergesprek
actualiteitsprincipe
|
.In welke maand zijn we nu volgens de islamitische kalender ?
**Lln. antwoorden (Sja'bān).Volgende maand, welke maand is het dan ?
.De hoeveelste maand van de maankalender zijn we dan ?
**Lln. antwoorden (Ramadān / 9 de maand). |
Doelstelling 1 |
aanschouwelijkheidsprincipe
activiteitsprincipe
onderwijsleergesprek +doceren
|
*Leerkracht zegt dat dit het onderwerp van de les is (>bord).
.Wat doen de moslims gedurendedeze maand ?
**Lln. antwoorden (vasten).. Hoe zeggen we dat in het Arabisch ?
**Lln. trachten te antwoorden (Saum).
*Leerkracht verbetert indien nodig.
*Wat betekent vasten ?
**Lln. trachten te antwoorden.
*Leerkracht verduidelijkt (>bord)
**Lln. schrijven over. |
Doelstelling 2 |
|
.Wie moet er vasten?
**Lln. antwoorden gedeeltelijk
*Leerkracht vult aan (>bord)
**LLn. schrijven over..Wie hoeft niet te vasten ?
**LLn. trachten te antwoorden.
*Leerkracht verduidelijkt (>bord)
**Lln. schrijven over. |
Doelstelling 3 |
|
.Waarom is het goed te vasten ?
**Lln. antwoorden gedeeltelijk
*Leerkracht vult aan (>bord)
**LLn. schrijven over. |
Doelstelling 1 tot 4 |
evaluatieprincipe
socialisatieprincipe
autoriteitsprincipe
aanschouwelijkheidsprincipe
|
.Vasten jullie soms? Zijn jullie al verplicht te vasten? Welke zaken veranderen er bij jullie thuis tijdens de Ramadān ?
*Leerkracht benadrukt de waarde van het vasten. Stukjes tekst uit de Qur'aan en Soenna worden aangehaald.
Kalender voor de heilige maand Ramadān wordt in de klas opgehangen.
|